Biznesowe kursy języka rosyjskiego

Kategoria: Blog

biznesowe spotkanie

Język rosyjski od lat nie traci na znaczeniu. Wiele firm w Polsce współpracuje z klientami i partnerami na Wschodzie i nieustająco szuka osób, które rosyjskim posługują się płynnie lub choćby komunikatywnie. Niestety młode pokolenia postawiły na języki zachodnie, głównie na angielski, w związku z czym coraz trudniej jest o pracowników rosyjskojęzycznych. Dlatego wiele firm postanowiło wziąć sprawy w swoje ręce i samemu wyszkolić swoją kadrę. Niezwykle popularne ostatnimi czasy stały się kursy języka rosyjskiego dla firm.

Poziom kursu

Kursy dla pracowników przeważnie odbywają się na różnych poziomach. Zdarza się, że część osób miała do czynienia z językiem rosyjskim, nie ma więc sensu wysyłać ich na lekcje, na których od nowa będą uczyć się alfabetu. Pracodawcy często chcą, by pracownicy poznali chociaż podstawy tego języka i nauczyli się co nieco o obyczajach i kulturze Rosjan. Znajomość chociażby podstawowych zwrotów po rosyjsku dobrze wpływa na wizerunek firmy, gdy handlowiec musi omawiać ważne kwestie finansowe z klientem ze wschodu. Pracodawcy najczęściej decydują się na współpracę ze szkołą językową, która zatrudnia wielu pracowników, dla których rosyjski jest językiem ojczystym. Dzięki temu mają pewność, że ich pracownicy będą uczyli się prawdziwego „żywego” języka, a nie tylko poprawnych sformułowań z podręczników.

Branża

Dlaczego jeszcze kursy biznesowego rosyjskiego cieszą się tak dużą popularnością? Ponieważ tematykę kursu można dobrać idealnie do branży i działalności danej firmy. W zależności od tego, czy języka uczą się pracownicy firmy turystycznej, czy agencji reklamowej, lektor skupia się na nomenklaturze używanej w danej branży. Kurs jest więc idealną inwestycją w kadrę. Szkoły językowe na tego typu kursach poruszają różnorodną tematykę dotyczącą prowadzenia biznesu z partnerami na wschodzie. Pracownicy mogą dowiedzieć się nieco więcej o unikaniu podstawowych błędów podczas podpisywania umowy o współpracy, o tym, jak skutecznie zorganizować kampanię reklamową w Rosji, oraz jak najszybciej pozyskać tam partnerów biznesowych.