Dlaczego warto uczyć się w grupie?

Znajomość języków obcych w dzisiejszych czasach pozwala na znalezienie lepszej i bardziej płatnej pracy i nawiązanie międzynarodowych znajomości. Dlatego niesłabnącą popularnością cieszą się szkoły językowe, które oferują kursy mające pomóc w szybkiej nauce języka obcego.

Dorośli zapisujący się na kurs języka obcego często chcą uczyć się jedynie indywidualnie, a próba przekonania ich do zalet płynących nauki w małych grupach kończy się niepowodzeniem. Jakie są korzyści nauki w grupie? Dlaczego powinniśmy zapisywać się na zajęcia grupowe?

Dzieci podczas zajęć

Korzyści wynikające z zajęć grupowych

Zajęcia grupowe dają dużą możliwość skonfrontowania swoich umiejętności językowych z pozostałą resztą uczestników kursu. Są też doskonałym sposobem na dzielenie się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami z innymi uczniami. Wspólna nauka w grupie realizowana przez nauczyciela szkoły językowej przeprowadzana jest w formie ciekawych ćwiczeń i zabaw co wymaga współpracy i kooperacyjnego działania całej grupy. Różnorodne zajęcia dają większą motywację, by uczyć się na bieżąco i brać regularny udział w zajęciach.

Zajęcia grupowe sprawiają, że człowiek uczący się języka obcego musi wyjść ze strefy komfortu i zabiera się do pracy, odrabia zadania domowe i przykłada się do nauki, by nie mieć zaległości wobec innych uczestników grupy. Na zajęciach grupowych mamy możliwość posłuchania wymowy innych, realizacji zadań w parze, które poza naciskiem na komunikację międzyludzką stawiają również na współpracę.

Grupowe zajęcia językowe dla dzieci

Naukę języka obcego, warto rozpocząć od najmłodszych lat, dlatego dobrym pomysłem jest zapisanie dziecka na zajęcia grupowe. Niewielkie grupy liczące maksymalnie do sześciu osób pozwalają rozwijać słownictwo przez udział w interesujących zabawach i dyskusjach, które przełamują barierę językową.

Program zajęć jest ułożony w taki sposób, by najmłodsi rozwijali umiejętność pracy zespołowej i kreatywnego myślenia i przede wszystkim obcowali z językiem obcym. Współpraca z innymi uczącymi się znacznie poprawia sprawność budowania wypowiedzi mówionej.